Projecten

De trapverbinding van Koningsberg naar Veerweg was in erbarmelijke staat, DOP Berg- Nattenhoven en vrijwilligers, ism gemeente Stein, zette zich in om deze gehele renovatie tot stand te brengen. Uiteindelijk een mooi resultaat welke op foto te bewonderen is !!

De toegang vernieuwd tot de Maas met de gerestaureerde kapel aan het kerkhof , een project van de Stichting Kleine Monumenten en werkgroep Openbare Orde DOP Berg - Nattenhoven ism Gemeente Stein. 14 februari 2020 was de officiële opening, welke door wethouder Danny Hendrix en één van de initiatiefnemers binnen de werkgroep Maurice Peerboom, werd verricht.

Bospad Bergerweg / Oude Baan opengesteld door DSM !

Dop Berg en Dop Urmond zijn in overleg gegaan met DSM over het openstellen van DSM eigendommen voor dorpsommetjes.

Dit overleg  heeft ertoe geleid dat DSM een paadje heeft aangelegd door de houtwal ten noorden van de Bergerweg, in het verlengde van de Oude Baan. Hierdoor ontstaat een veiligere en landschappelijk interessantere wandelroute vanuit Urmond en Berg naar de Graetheide.

Hiermee levert DSM een mooie bijdrage aan het verbeteren van de leefkwaliteit en veiligheid van wandelaars in dit gebied.